Waarom een logo belangrijk is

De eerste indruk moet gelijk goed zijn, daarom is een goed logo van groot belang.
Het logo is vaak het eerste wat de klant of potentiele klant ziet, daarom is het belangrijk om een logo te nemen die ook daadwerkelijk bij je bedrijf hoort en uitstraalt waar je voor staat.
Een goed logo wekt een positieve indruk bij de persoon die heb in een oogopslag ziet.
Je logo is het gezicht van je bedrijf.

Waaraan voldoet een goed logo?cropped-LogoF2P.png

Veel mensen denken dat het maken van een gepast logo makkelijk is, integendeel juist.
Het is niet een leuk plaatje met de naam van het bedrijf eronder en je bent klaar.
Er moet goed over nagedacht worden en dat kan je het best aan een professioneel overlaten die er dagelijks mee bezig is.

  • Classic: Een goed logo gaat een decennia lang mee, kijk maar naar grote bedrijven zoals Apple of Microsoft.
    De herkenbaarheid van een logo helpt ook om een bepaald bedrijf langer te onthouden. Mensen leggen al snel de link tussen een logo en het bedrijf, met een nieuw logo gaat dit wel verloren maar kan je dit wel weer opbouwen.
  • Authentiek: Een logo moet altijd origineel zijn en dichtbij het bedrijf staan.
    Kijk maar naar bedrijven zoals Pringles en Macdonald
  • Eenvoud: Een simpel logo wordt het beste onthouden door mensen. Kijk maar naar de bedrijven zoals Shell en Lipton, dus gebruik niet te veel poes pas en houdt het lekker simpel.
  • Doelmatig: De uitstraling zegt veel over het geschikt zijn van een logo. Een logo van een Accountant is bijvoorbeeld heel strak en zakelijk.
    Terwijl het logo van de bakker heel speels en kleurrijk kan zijn.
    Kijk maar naar het verschil qua logo’s van KFC en het logo van Rijksoverheid.
  • Multifunctioneel: Als je een logo met allemaal mooie felle kleuren valt op, maar wanneer deze in het zwart-wit wordt afgedrukt verliest het meestal de kracht.
    Dit mag dan ook nooit gebeuren, of de grootte, kleur of plaats veranderd, dat maakt niet uit.
    Het logo moet altijd de juiste kracht uitstralen, kijk maar naar logo’s van Nike en Adidas.